Kansanmusiikkiyhtyeet
Kansanmusiikki kiinnostaa yhä useampia musiikinharrastajia ja se onkin kiva tapa rentoon yhteismusisointiin. Jos kuulet puhuttavan KaMu-toiminnasta, sillä tarkoitetaan juuri kansanmusiikkiin liittyvää harrastamista.
Kansanmusiikki on osa konservatoriomme soitonopetusta ja yhteismusisointia. Yhtyeisiin ovat tervetulleita niin konservatorion oppilaat, kuin ulkopuoliset harrastajatkin. Ryhmissä tutustutaan kansanmusiikin monipuoliseen ohjelmistoon ja nautitaan yhdessä soittamisen ilosta rennossa pelimannihengessä. Olipa soittimesi mikä tahansa, opettajamme Anu Alviola sekä Olli Kari löytävät keinot innostaa sinut mukaan yhteiseen musisointiin.
Tuike (n. 7-12-vuotiaat) ja Säihke (n. 13-18-vuotiaat) ovat perusopetuksen oppilaille sekä konservatorion ulkopuolisille tarkoitettuja ryhmiä, joissa musisoidaan pelimannihengessä, rennolla otteella ja Mäijät aikuisille. Kaikkiin yhtyeisiin on mahdollista liittyä sekä oppilaskunnastamme että sen ulkopuolelta.
Oppilaaksi ilmoittaudutaan Eepos-sivustollamme.
Kaikilla kansanmusiikkiryhmillä on viikoittain tunnin mittaiset harjoitukset.